Keresés befejezése

Keresett szó: immunrendszer

Mit tegyünk az immunrendszer egyensúlyának érdekében?

Az immunrendszer aktivitását egy hosszú tengely mentén lehet elképzelni, amelynek egyik pólusán fokozott működés, másik pólusán csökkent működés található. A fokozott működés ugyanolyan kóros állapot, mint az alulműködés, csak amíg a csökkent immunaktivitás talaján fertőzések, daganatos folyamatok jönnek létre, úgy a fokozott működést autoimmun betegségek, allergiák kialakulásával lehet jellemezni. A tengely középpontja utal az immunrendszer működésének egyensúlyára. Ez az elérendő cél.

C-vitamin

A C-vitamin – más néven aszkorbinsav - erős antioxidáns vegyület, ezért az immunvédekezés egyik biztosítéka. Vízoldékony vitamin, amely a zöldségfélék, gyümölcsök széles arzenáljában jelen van.

Magnézium

A magnézium az ásványi anyagok csoportjába tartozik. Több mint 300 enzim működésében vesz részt, emellett a fehérjék, zsírok és szénhidrátok anyagcseréjében, az immunfunkcióban, ingerület-átvitelben is nélkülözhetetlen.

Ashwagandha (farkascseresznye)

Az ashwagandha az indiai ájurvéda gyógyászat egyik általános erősítő (adaptogén) növénye, nem véletlenül aposztrofálják indiai ginzengnek. Különösen az izom, csont, idegrendszer erősítésére, a fáradtság, meddőség, vérszegénység, légzési panaszok kezelésére ajánlható.

Fitonutriensek

A bőséges zöldség és gyümölcsfogyasztás élettani jelentőségét, betegségmegelőző szerepét szinte megszámlálhatatlanul sokféle tudományos kutatási eredménye alátámasztja. A jótékony ételek közös jellemzője, hogy bioaktív vegyületeket – fitonutrienseket - hordoznak, amelyek képesek szervezetünk működését számos irányból megtámogatni.

Bazsalikom

 A bazsalikom egy ősi fűszernövény, amely szerteágazó gyógyító hatással is rendelkezik. Csökkenti a haspuffadást, fejfájást, ízületi fájdalmakat. Ajánlható húgyúti fertőzésekre, torokgyulladásra, köhögésre is. Az indiai ájurvédában a pitta erősítésére alkalmazzák.
Lap: 3 / 9