Keresés befejezése

Keresett szó: immunrendszer

Gyermekek immunrendszerének téli erősítése

Az őszi, téli időszakban, gyermekkorban különösen fontos szerepet játszhat az immunrendszer támogatása. Nem csupán a megváltozott, sokszor szélsőséges időjárás, hőmérsékleti különbségek viselhetik meg a fejlődésben levő szervezetet, hanem az óvoda, ill. iskolakezdés, a szülők dolgos mindennapjaihoz való alkalmazkodás, valamint az óvodában, iskolában történt események is. Nem ritkán a szülők konfliktusa, stresszel teli attitűdje hat érzelmileg kedvezőtlenül a gyermekre, amelynek talaján nagyobb eséllyel fordulnak elő fertőző betegségek, legtöbbször felső légúti hurut.

C-vitamin, de hogyan?

A C-vitamin készítményeknek szinte se szeri se száma. Létezik tablettában, kapszulában, folyékony extraktum formájában. Beszélhetünk standard, retard, liposzómás és flavonoidos C-vitaminokról. Mi jellemző rájuk, melyiket válasszuk?

C-vitamin

A C-vitamin – más néven aszkorbinsav - erős antioxidáns vegyület, ezért az immunvédekezés egyik biztosítéka. Vízoldékony vitamin, amely a zöldségfélék, gyümölcsök széles arzenáljában jelen van.

Magnézium

A magnézium az ásványi anyagok csoportjába tartozik. Több mint 300 enzim működésében vesz részt, emellett a fehérjék, zsírok és szénhidrátok anyagcseréjében, az immunfunkcióban, ingerület-átvitelben is nélkülözhetetlen.

Ashwagandha (farkascseresznye)

Az ashwagandha az indiai ájurvéda gyógyászat egyik általános erősítő (adaptogén) növénye, nem véletlenül aposztrofálják indiai ginzengnek. Különösen az izom, csont, idegrendszer erősítésére, a fáradtság, meddőség, vérszegénység, légzési panaszok kezelésére ajánlható.

Fitonutriensek

A bőséges zöldség és gyümölcsfogyasztás élettani jelentőségét, betegségmegelőző szerepét szinte megszámlálhatatlanul sokféle tudományos kutatási eredménye alátámasztja. A jótékony ételek közös jellemzője, hogy bioaktív vegyületeket – fitonutrienseket - hordoznak, amelyek képesek szervezetünk működését számos irányból megtámogatni.
Lap: 3 / 9