Keresés befejezése

Keresett szó: cukor

Króm

A króm az emberi szervezet számára létfontosságú nyomelem. Számos természetes forrásban megtalálható, mégis igen keveset fogyasztunk belőle.

B-vitaminok

A B-vitaminok közé 12 különféle vegyület tartozik, amelyek közül nyolc tekinthető esszenciálisnak, négy pedig nem létfontosságú, mivel szervezetünk is képes előállítani. Struktúrájuk eltérő, mégis egymás társaságában, azonos természetes forrásokban lelhetők fel és számos azonos feladat hárul rájuk.

Máriatövis

A máriatövis gyógyító hatása már az ókorban ismert volt. A középkorban Hildegard von Bingen alkalmazta a mellkasi szúró fájdalmak (tüdő-, ill. mellhártyagyulladás) kezelésére. A 18. század óta alkalmazzák mérgezések kezelésére. A krónikus májbetegségek, májgyulladás legjobb gyógymódja. Nehézfém és gombamérgezések esetén életet menthet.

Édesítők, egyszerű cukrok és más szénhidrátok

A szénhidrát szervezetünk fő energiaforrása. Az agyműködéshez is nélkülözhetetlen. Szénhidrátok csoportjába tartoznak a cukrok és a keményítő, melyet természetes formában a gabonafélékben (gabona magvak, kenyérfélék, rizs, tészta), gyümölcsökben, zöldségfélékben, tejben és tejtermékekben, mézben találhatunk meg. Nem mindegy, hogy melyiket választjuk, mivel hasznosulásuk mértéke, felszívódásuk sebessége nem megegyező.

Fekete áfonya

A fekete áfonyát a középkorban székrekedést okozó, összehúzó hatású növényként tartották számon. Napjainkra bebizonyosodott, hogy a retinára is fejt ki hatást, ezáltal a látásélesség fokozásában játszik szerepet. Mindemellett gyulladáscsökkentő, lázcsillapító, vércukorszint szabályozó tulajdonsága is ismert.

Konjac gyökér a fogyókúrában

A konjac gyökér táplálkozás-élettani hatásai között kiemelkedik a koleszterinszint csökkentés, a székrekedés megakadályozása és a telítettség-érzés fokozás, amely a sikeres testtömeg csökkentésnek lehet záloga
Lap: 4 / 14